#Instafood: Citrustaart met bosvruchten


Zonder foodblog hoor je er niet meer bij. Als liefhebber van #instafood, gooi ook ik graag mijn maaltijden online. Maar waarom een overheerlijk avondmaaltje online gooien zonder recept? Vandaag: Citrustaart met bosvruchten.

Taart want het is feest.

A photo posted by Ingelise de Vries (@ingelisedevries) on

Al zolang als ik me kan herinneren, ben ik allergisch voor ei. Nu scheelt het dat ik geen zoetekauw ben, de enige taart waarvan ik baal dat ik ‘m niet mag is hartige taart. Maar sinds ik me verdiept het in het veganistische eten, die gebruiken geen dierlijke producten en dus geen eieren, bak ik nog wel eens een taartje. Mijn favoriet is de Citrustaart van Vegetus. Hij doet het altijd en overal goed, is niet extreem zoet en vrij makkelijk te maken.

Nodig

– 200 gram bloem
– 20 gram maizena
– 3 theelepels bakpoeder
– Een snufje zout
– 150 milliliter sinaasappelsap
– 150 milliliter koolzaadolie (de koudgeperste zorgt voor een botersmaak) of (room)boter
– 150 gram suiker
– Een zakje vanillesuiker
– 200 gram diepvriesfruit

Hoe dan?

Dat kan ik je gaan uitleggen, maar ik heb de taart niet bedacht. Vegetus wel, en die legt piekfijn uit hoe je de taart maakt!

Klik hier voor het recept.

Vergeet niet te Instagrammen!

Enthousiast? Volg me ook op Facebook, Instagram, Twitter en Snapchat!

6 Reacties op “#Instafood: Citrustaart met bosvruchten

Reacties zijn gesloten.