Hier moet je zijn: Goed eten en karaoke bij Ginger Amsterdam


ginger
Er zijn twee dingen in dit leven verschrikkelijk gelukkig van word: eten en muziek. Erg verrassend zal dat niet zijn voor degenen die me een beetje volgen. Bij gebrek aan goede zangstem maar met een grote dosis ambitie (en nog meer zelfkennis) om tóch rockster te worden, is er maar één oplossing. Karaoke.

Voorheen deden we dat onder het genot van shotjes, vrijgezellenfeesten en een vettige snack op de Zeedijk als we naar buiten werden geveegd. Maar sinds een half jaar kan het ook gewoon chique. In de Pijp zit namelijk Ginger Amsterdam, waar je eerst Aziatische tapas eet en na de bijpassende wijnen en cocktails de microfoon aanslingert.

Geblèr van de buren

Klinkt fantastisch, er leek mij echter één probleem: hoe irritant is het om te genieten van je eten terwijl je naar andermans geblèr luistert? Ik leerde immers laatste dat muziek een vrij belangrijke invloed heeft op je smaakbeleving. Naar gekrijs luisteren dat net zo klinkt als de pekingeend op je bord toen die geslacht werd, lijkt me niet echt bevorderlijk. Gelukkig heeft Ginger daar een oplossing voor: je huurt gewoon je eigen karaokekamer af en hebt geen last van je luidruchtige buren.

Lees ook: Op een rij: de hotspots van Malaga

Beste beentje voor

Samen met een aantal bloggers werden we uitgenodigd om de keuze van de chef komen eten, vier gangen incluis bijpassende drankjes. Als het gaat om uit eten gaan, ben ik vrij decadent. Ik ga liever wat minder vaak uit eten om het beste van het beste (en bij voorkeur ook nog een beetje duurzaam) voorgeschoteld te krijgen dan dat ik iedere week bij een studententent zit. Naast écht goed eten krijg je (als het goed is) namelijk ook écht goede bediening. Bediening die weet wat er in je eten zit, waar het vandaan komt en waarom een bepaald drankje erbij wordt geserveerd. Tevens bediening die rekening houdt met allergieën (echte, niet van die verzonnen kwaaltjes) en dieetwensen.

Goed, ze hebben ongetwijfeld hun beste beentje voorgezet, maar zowel het eten als de bediening was top. Ik heb in tijden niet zulke goede pekingeend gehad en de ober meldt gerust nog even extra welk bord welke allergenen niet heeft. De dumplings worden geserveerd met een frisse blauwe wijn, waardoor een explosie van frisheid in je mond ontstaat. Het frituurplankje tussendoor vult enorm, maar is een fijne afwisseling tussen al het high end voedsel. Afgesloten met de flink pittige Satay Platter hebben we een aardig kijkje in de keuken gekregen.

Nieuwe kaart

Helaas is dat slechts voor nu. Samen met de leverancier van Cannibale Royale heeft eigenaar James besloten binnenkort de kaart om te gooien en zich vooral op goede stukken vlees te richten. Zodat mensen niet alleen komen voor de karaoke maar ook voor het eten. Ik ben geen onwijze vleeseter, maar de service, de kaart van nu én natuurlijk de karaoke hebben me toch wel een beetje nieuwsgierig gemaakt naar de nieuwe kaart. En ach, anders is er altijd nog gewoon karaoke. En een flinke drankkaart met goede cocktails.

Beeld via Facebook. Zonder goed licht blijk ik namelijk een belabberde voedselfotograaf. Klik hier om trek te krijgen.

Enthousiast? Volg me ook op Facebook, Instagram, Twitter en Snapchat!