Luistertip: Osaka Punch – Death Monster Super Squad


Er zijn van die (maan)dagen dat ik nog niet helemaal wil erkennen dat de wereld bestaat en er toch van me verwacht wordt dat ik besta. Dan is er voor mij maar één remedie: stevige gitaren.

Hoewel deze ochtend verrassend soepel ging, heb ik wel weer een receptje gevonden dat me de volgende vroege ochtend door zal helpen. De Australische band Osaka Punch. Die combineren stevige rock met een klein beetje metal en, vooral dat verrast me, moderne jazz. Trompetten, synthesizers die je niet verwacht en onvoorspelbare loopjes. Meer fusion dan dit krijg je het bijna niet.

Dat met een hele fijne zangstem van Jack (gewoon Jack) maakt, zoals ze het zelf omschrijven, ‘Brutal Pop Music’. Ze claimen nogal een vette live show neer te zetten, maar daar moeten we hier helaas nog even op wachten. Tenzij je binnenkort in Australië bent.

Lees ook: Luistertip: Spinning Mule – Hurry Up EP

Enthousiast? Volg me ook op Facebook, Instagram, Twitter en Snapchat!

