#Instafood: Spinaziesalade


Zonder foodblog hoor je er niet meer bij. Als liefhebber van #instafood, gooi ook ik graag mijn maaltijden online. Maar waarom een overheerlijk avondmaaltje online gooien zonder recept? Vandaag: spinaziesalade voor de eenzame luncher.

Ik heb het geluk dat ik in een buurt woon waar op elke hoek van de straat, maar écht elke hoek, eettentjes zitten. En redelijk wat goede ook. Waar ik altijd voorbij fietste, was echter Bar Spek. Dat doe ik voorlopig niet weer, want ik at er een heerlijke spinaziesalade. Die besloot ik thuis na te maken en er eindeloos mee te variëren. Mijn zelfgemaakte versie haalde het overigens niét bij de versie in Bar Spek.

Nodig

– Een flinke hand verse spinazie
– Twee eetlepels pijnboompitjes
– Een halve avocado
– Twee eetlepels granaatappelpitjes
– Een derde courgette
– Ricottasnippers, een andere kaas naar keuze of edelgistvlokken

Optioneel:
– Vier eetlepels linzen

Dressing:
– Balsamicoazijn
– Of een mengsel tussen olie en mosterd

Hoe dan?

Rasp de courgette (of maak er reepjes van met een spirelli), zodat er een soort spaghetti ontstaat. Leg op een bord. Leg daar de spinazie en linzen overheen.

Rooster de pijnboompitjes. Snij de avocado in reepjes en leg die op de spinazie. Top af met de granaatappelpitjes, de pijnboomputjes en de kaas naar keuze. Vergeet de dressing niet en voila!

Enthousiast? Volg me ook op Facebook, Instagram, Twitter en Snapchat!