Nieuwe muziek, nu mét beeld


Iedere week komen er weer talloze clips uit. Ik deel mijn favorieten graag iedere week met je. Omdat ik de band tof vind, de clip fantastisch of het nummer gewoon aandacht verdient. En voor mij was het een goede week (en heb er vorige week blijkbaar een hoop gemist).

Lady Gaga – Perfect Illusion

Eén van de tofste artiesten van het moment, als je het mij vraagt. Maakt fantastische muziek, heeft een stem waar ik jaloers op ben en weet zichzelf bijna op z’n Bowieaans steeds een nieuw imago aan te meten. Schuwt geen controverse en doet waar ze zin in heeft. Ik vind dat te gek.

Sia – The Greatest

Hoe ik ‘m vorige week heb kunnen missen, weet ik ook niet. Maar Sia is er weer, en hoe. Wederom een clip met een prachtige choreografie. Van mij mag ze hier wel een volledige speelfilm (of dansvoorstelling, nog beter!) van maken.

Shawn Mendes – Mercy

“Mijn publiek is samen met mij ouder geworden”, vertelde Shawn Mendes vorige week. Het interview dat ik met ‘m had lees je volgende week in Metro, voor nu gewoon alvast een eerste single, mét prachtige clip. Dat laat inderdaad wel het ouder geworden zien.

Panic! At The Disco – LA Devotee

Eens een P!ATD-fan, altijd een P!ATD-fan, zullen we maar zeggen. Sommige muzikale jeugdliefdes gaan er nooit meer uit. Brendan Urie (de rest van de band is al lang en breed weg) heeft Noah Schnapp weten te strikken voor de clip. Voor de Stranger Things-kijkers: dat is inderdaad Will Byers. Wát een acteur, nu al.

Alter Bridge – Show Me A Leader

De eerste clip van het nieuwe album is er alweer! Op 7 oktober verschijnt The Last Hero, het nieuwe album. Tegen die tijd kun je op Never Mind The Hype mijn interview met zanger Myles Kennedy lezen (jup, ik ben in tijden niet zo in mijn nopjes geweest). Tot die tijd kun je alvast even inluisteren (en My Champion hoor je hier). Voor de fans: op 10 november staan ze in de Heineken Music Hall. Ja, dan is het inderdaad nog net de Heineken Music Hall!

Kensington – Do I Ever

En ach, het blijft toch een beetje Utrechtse trots en diep van binnen zal ik ook altijd een Utrechtse blijven. Of ik er nou woon of niet.

Enthousiast? Volg me ook op Facebook, Instagram, Twitter en Snapchat!