Luistertip: Hans Laguna – Manual de fotografía


Het moment waarvan je wist dat het toch een keer moest komen is daar: langzamerhand wordt het minder zonnig, meer bewolkt en heel af en toe probeert de wind guur door de straten te blazen. De herfst maakt ietwat verlaat zijn intrede.

Het zomerse gevoel kun je met Manual de fotografía van Hans Laguna wel aardig vasthouden. Ongeveer alle tekst van Laguna is in het Spaans, en mijn niet bestaande Spaans is een beetje roestig. De muzikant uit Barcelona maakt minimalistische folkachtige muziek. Je deint heerlijk mee op de nog ietwat zomerse golven van zijn muziek.

Lees ook: Luistertip: Guy Fox – Paper Roads

Hij herhaalt gitaar, piano, basgitaar of elektronische rifjes vaak en dat repetitieve werkt heel rustgevend. Ik zie de zon, het strand en de deinende zee al voor me. Ik weet niet wat jullie doen, maar ik boek even een ticket naar Barcelona.

Enthousiast? Volg me ook op Facebook, Instagram, Twitter en Snapchat!