#Instafood: Frisse couscoussalade met geitenkaas


Zonder foodblog hoor je er niet meer bij. Als liefhebber van #instafood, gooi ook ik graag mijn maaltijden online. Maar waarom een overheerlijk avondmaaltje online gooien zonder recept? Vandaag: Frisse couscoussalade met geitenkaas voor 2 personen.

Aangezien gewoon brood nooit echt een van mijn favoriete dingen is geweest, ben ik een paar jaar terug op zoek gegaan naar een alternatief. Om te voorkomen dat ik elke dag maar een lekkere panini of een Italiaanse bol met zalm ga eten. Beter voor mijn portemonnee. De uitkomst? Soep of salade. En deze salade is best een goede aanrader.

Nodig:

– 100 gram couscous
– Gekookt water
– Kurkuma
– Gemalen komijn
– Peper en zout
– 1/3 courgette
– Twee lenteuitjes
– Een hand abrikozen
– Geitenkaas
– 200 gram doperwten
– Wat blaadjes munt
– Olijfolie

Hoe dan?

Doe de couscous in een pannetje en giet er kokend water over tot de couscous nét onder water staat. Rasp ondertussen de courgette, snij de abrikoos klein en de lenteui in ringetjes. Kook de doperwten beetgaar.

Als de couscous gaar is, op de verpakking staat hoelang dat duurt want dat verschilt per soort, roer er een flinke snuf kurkuma, gemalen komijn en olijfolie door. Meng de couscous met de courgette, abrikozen, doperwten en lenteui en roer door elkaar. Snij de munt klein en roer er ook doorheen met wat peper en zout. Top af met geitenkaas en je hebt een heerlijke salade.

Recept komt van Albert Heijn, met mijn eigen toevoeging.

Enthousiast? Volg me ook op Facebook, Instagram, Twitter en Snapchat!

Een Reactie op “#Instafood: Frisse couscoussalade met geitenkaas

Reacties zijn gesloten.