De Soundtrack Van… Stella Bergsma


stella
Wat mijn eigen muzieksmaak is, weet ik natuurlijk wel. En die van mijn vrienden ook. Maar ik ben ook best benieuwd war andere mensen luisteren! Iedere week hoor ik daaromvbekende en minder bekende (muziek)mensen uit over wat zíj nou eigenlijk luisteren. Deze week is dat Stella Bergsma, schrijfster van de roman Pussy Album en zangeres van de band Einsteinbarbie.

De soundtrack van… Vroeger

Mijn moeder draaide Stevie Wonder en mijn vader Miles Davis. New York van Frank Sinatra doet me aan allebei denken.

De soundtrack van… Je jeugd

Grease is the word van Frankie Vallie. God wat waren we fan van Grease. We speelden het iedere dag na op school. Ik was Oliva Newton John. Alle liedjes van JJ de Bom, voorheen de kindervriend. Dat was een kindershow op tv met Joost Prinsen en Wieteke van Dort met geweldige liedjes. Teksten als: dan is het leven een hel, het leven een hel, kind zijn is geen kinderspel geen kinderspel. Dat lied heette Badmeester ging over de zwemles. Geweldig, Ik voelde me zo begrepen!

De soundtrack van… Een verliefdheid

I want you van Elvis Costello. Op dat nummer ben ik zo vreselijk verliefd geweest. Samen in de kroeg zitten en schelvispekel drinken. Als de barman ons binnen zag komen zette hij het al op.

De soundtrack van… Liefdesverdriet

Het klinkt misschien heel gek maar ik heb nog nooit liefdesverdriet gehad. Verdriet genoeg hoor, ik huil altijd als ik Remember hoor van Thelonius Monk omdat mijn vader dat voor zijn begrafenis uitkoos. Ik weet zeker dat hij dat expres deed zodat ik altijd aan hem zou denken als ik dat zou draaien.

De soundtrack van… Het ultieme goede gevoel

Everything in its right place van Radiohead. De titel zegt het al. Het is overigens geen echt dansnummer maar ik voel me er heel goed door.

Qua dansnummer zou ik Fantasy of September van Earth Wind and Fire zeggen. Zoooo lekker. En alles van Stevie Wonder en Prince. Of juist keihard headbangen op Slayer.

De soundtrack van… Een roadtrip

Steely Dan! Babylon Sister is supersmooth als je rijdt. Of Gino Vanelli Wild Horses.

De soundtrack van… Een werkdag

Stilte.

En tot slot: je favoriete nummer aller tijden?

Because van de Beatles vat eigenlijk het hele leven samen. Op mijn begrafenis!

Lees hier de rest van de soundtracks!

Enthousiast? Volg me ook op Facebook, Instagram, Twitter en Snapchat!

2 Reacties op “De Soundtrack Van… Stella Bergsma

  1. Jouw schrijfstijl over muziek en muzikanten doet mij erg denken aan het vroegere Rolling Stone Magazine. Zowel algemeen als gericht op de artiest, wat mij betreft mag je dat meer doen. Met het internet als medium kan iedereen een beroemd artiest worden en zijn, wat mij interesseert is de persoon achter de artiest. Wat is de motivatie om te zingen, de inspiratie, welke achtergrond en dan niet via een simpele biografie echter via een (kritische) vragen van een journalist. Hoop ook van harte dat je 13 oktober de kans krijgt om dat te doen waar je goed in bent. Kleine kanttekening, van mij mogen te teksten/interviews langer. Aan de andere kant ik heb ook een iets langere attentie spanne dan de gemiddelde internetter ;)

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.