#Instafood: De BoLo Eetclub


Zonder foodblog hoor je er niet meer bij. Als liefhebber van #instafood, gooi ook ik graag mijn maaltijden online. Maar waarom een overheerlijk avondmaaltje online gooien zonder recept? Vandaag: de BoLo Eetclub gaat veganistisch!

Sinds een paar maanden hebben we een eetclub. De BoLo Eetclub (bekend van tv). Samen met culinair journalist Laura de Grave, foodblogger Leonie ter Veld, man die alles kan als het om eten gaat Wilbert van de Kamp, manager van Wolf Atelier Ramon Sitters, filmvrouw Fleur Dopheide en mijn huisgenoot Anne Kruijsen schuiven we maandelijks bij elkaar aan tafel om samen te eten.

Dit keer was het mijn beurt en aangezien we heel wat vakanties en reizen bij te praten hadden, besloot ik het simpel te houden. Soep, salade, quiche, brood en smeersels. En ik besloot stiekem helemaal veganistisch te koken! Incluis de brownies achteraf. Allemaal heel makkelijk van te voren te maken.

Soep, salade en quiche

Ik kan natuurlijk helemaal uitschrijven wat we precies hadden, maar ook ik heb de recepten ergens vandaan. We hadden een heerlijke artisjoksoep van Elle Eten. In plaats van yoghurt gebruikte ik Alpro Soya yoghurt en de kaaswafels liet ik achterwege. Omdat koriander niet echt populair is in onze eetclub, gebruikte ik basilicum.

Al sinds ik me kan herinneren, ben ik allergisch voor ei. Ik heb dus geen idee hoe quiche smaakt. Maar deze vegan quiche van Ikbenirisniet viel goed in de smaak. Mocht je wel graag vlees en kaas willen, dan kun je spekjes uitbakken en kaas door of over het mengsel doen.

De salade met gepofte aubergine van De Groene Meisjes lukte niet helemaal. De aubergine wilde niet poffen. Maar oefening baart kunst dus wie weet komt dat nog een keer.

Voor op brood

Het brood (niet op de foto) kon besmeert worden met knoflookboter. Ik smelt altijd wat plantaardige boter en daar meng ik dan knoflook, peterselie, oregano, peper, zout en een beetje citroen door. Nachtje in de koelkast en een gegarandeerd succes. Daarnaast had ik deze héérlijke hummus (echt, goddelijk! Wel meer knoflook toevoegen) en de erwtjesspread van Chicks Love Food. En natuurlijk aioli op basis van plantaardige mayonaise. Als laatste maakte de pestorolletjes van Laura’s Bakery het af.

Het toetje? Deze brownies. Die we flink hebben aangepast en die niet zo pittig was. Maar met wat amandelmelk erdoor wél heel smeuiig.

Enthousiast? Volg me ook op Facebook, Instagram, Twitter en Snapchat!

Een Reactie op “#Instafood: De BoLo Eetclub

  1. Pingback: Leonie's week 40: - Gewoon wat een studentje 's avonds eet·

Reacties zijn gesloten.