De Soundtrack Van… Iris ter Haar


is
Wat mijn eigen muzieksmaak is, weet ik natuurlijk wel. En die van mijn vrienden ook. Maar ik ben ook best benieuwd war andere mensen luisteren! Iedere week hoor ik daaromvbekende en minder bekende (muziek)mensen uit over wat zíj nou eigenlijk luisteren. Deze week is dat Iris ter Haar (26), blogger op ikbenirisniet.nl over groener en gelukkiger leven. Ze is onlangs afgestudeerd in positieve psychologie. “En noem mijzelf nu een fulltime blogger. Maar eigenlijk weet ik gewoon niet zo goed wat ik nu precies wil. En dat bevalt prima!”

De soundtrack van… Vroeger

Alessandro Safina – Luna: Mijn vader was vooral groot fan van Frans Bauer, dus ik ga voor een nummer dat mijn moeder veel luisterde.

De soundtrack van… Je jeugd

P.O.D. – Boom: Dit was mijn favoriete nummer van de eerste CD die ik zelf kocht van mijn zakgeld. Ik was een schattig 12-jarig meisje met mijn haar in twee staartjes. Met mijn moeder kocht ik Satellite van P.O.D. bij de plaatselijke CD-winkel en ik weet nog dat de verkoper heftig in de war was. Toen voelde ik me heel cool.

De soundtrack van… Een verliefdheid

The Temper Trap – Sweet Disposition: Op Spotify had ik een playlist genaamd Wanneer ik wil slapen met rustige nummers. Ik draaide het de hele nacht toen Steve (de verkering) voor het eerst bij mij bleef slapen. Dat was vooral omdat ik het best een big deal vond en ik hoopte dat de muziek mijn bindingsangst zou overstemmen. Sweet Disposition is één van de nummers uit die lijst en het neemt me altijd terug naar het begin van onze relatie. (Met de bindingsangst kwam het overigens snel goed, hoor.)

De soundtrack van… Liefdesverdriet

The Early November – Sunday Drive: Ik zie me nog zo zitten op mijn zilverkleurige zitzak terwijl ik dit nummer, gebrand op een CD’tje, op repeat luisterde. Mijn fragiele tienerhart was in duizend stukjes gebroken door mijn eerste vriendje die het na een verkering van twee jaar uitmaakte. In mijn dagboek vind je in die periode regelmatig quotes uit deze songtekst terug, want The Early November was de enige die mij begreep.

De soundtrack van… Het ultieme goede gevoel

Marilyn Manson – This is the New Shit: Geen nummer maakt mij intens blij en hyperactief als dit. Het liefst blèr ik het ook hard mee, maar daar zijn de situaties niet altijd even geschikt voor gezien de lyrics.

De soundtrack van… Een roadtrip

Iggy Pop – The Passenger: 70’s/80’s upbeat rock om wakker te worden. Maar als ik in een propvolle trein weer onderweg naar huis ben dan liever iets van The XX of London Grammar.

De soundtrack van… Een werkdag

Kiasmos – Looped: Het liefst werk ik in doodse stilte omdat ik me anders niet kan concentreren. Ik heb een fancy Bose koptelefoon, maar 90% van de tijd gebruik ik hem alleen voor de noisecancelling-functie zonder dat ik muziek afspeel. Als ik écht iets moet kiezen dan is het iets van Kiasmos van hun gelijknamige album. Fijne achtergrondmuziek.

En tot slot: je favoriete nummer aller tijden?

Foo Fighters – Best of You: Moeilijk! Ik denk niet dat ik één favoriet nummer heb. Best of You komt in ieder geval aardig in de buurt.

Lees hier de rest van de soundtracks!

Enthousiast? Volg me ook op Facebook, Instagram, Twitter en Snapchat!

3 Reacties op “De Soundtrack Van… Iris ter Haar

  1. Tof om te lezen! Mocht je nog eens iemand zoeken hiervoor, wil ik best mijn soundtrack delen.
    Leuk om van anderen te lezen en zo misschien nog eens weer nummers te (her)ontdekken.

    Like

Reacties zijn gesloten.