Interview Alter Bridge: laatbloeier Myles Kennedy mist helden als Martin Luther King


Alter Bridge, foto Carlos Amoedo

Alter Bridge, foto Carlos Amoedo


Het zijn twee van de drukste rockers van het moment. Naast Alter Bridge doet Mark Tremonti zijn eigen project Tremonti en Myles Kennedy is net terug van flink toeren met Guns ‘n’ Roses-gitarist Slash. Maar op dit moment draait het alleen om Alter Bridge. “Als ik ergens voor ga, dan doe ik het ook voor de volle honderd procent.” NMTH schoof aan voor een interview met frontman Myles Kennedy.

Kennedy is in Amsterdam om op een snikhete septemberdag interviews te geven over het laatste album The Last Hero van het viertal. Tremonti zit vanwege de orkanen vast in Orlando, waar Kennedy tijdens het schrijven ook een tijd heeft gezeten. “We zijn altijd aan het schrijven, toen ik met Slash op tour was schreef ik en Mark schrijft ook als hij met Tremonti bezig is”, vertelt Kennedy, die zijn water rechtstreeks uit de fles drinkt ‘want dan lijkt het net of ik wodka zo uit de fles drink, zo rock ‘n’ roll!’. “We schrijven eigenlijk nooit hele dingen, maar meer ideeën. We voegen de stukken samen. We hebben heel wat Skype-sessies gehouden, daarna ben ik naar Orlando gevlogen om samen te schrijven met de band. En toen was er The Last Hero.”

Lees verder op Never Mind The Hype!

Enthousiast? Volg me ook op Facebook, Instagram, Twitter en Snapchat!

