Hier moet je zijn: Drags & Burgers in La Cage


la-cage
Er zijn weinig dingen belangrijker dan een goed weekend. Met een gezonde balans van goed eten, veel drinken, fijn feesten, genoeg bijslapen, veel vrienden en nog meer tot rust komen. Nu zijn mijn weekenden de ene keer op donderdag en vrijdag terwijl ik de andere keer op zondag en maandag. Maar één ding staat vast: ik sluit ‘m graag goed en op een relaxte manier af.

Zo kreeg ik laatst een berichtje of ik zin had om aan te schuiven bij La Cage in de Reguliers. Een vriend van me ging daar wat eten en vroeg me mee. “Burgers en drags!”, stuurde hij. Daar zeg ik geen nee tegen. Elke zondag kun je bij La Cage terecht voor hele fijne burgers én een show verzorgd door dragqueens.

Favoriete straat

De Reguliersdwarsstraat is sowieso een van mijn favoriete straten in Amsterdam. Onze uitgaansavonden verplaatsen na een paar biertjes vaak toch naar de Reguliers voor Ginsdag, Wodka Woensdag of Tequila Thursday om vervolgens te dansen én sjansen tot we erbij neervallen.

Bij La Cage was ik nog nooit geweest, ondanks dat ik er talloze keren voorbij ben gelopen. Het beste advies voor de zondagavond? Reserveer met een berg vrienden een tafel, kom om zes uur om tijdens happy hour een cocktail te drinken en ga vervolgens voor de burgers. Die zijn namelijk fantastisch. Voor de mensen zoals ik, die niet bepaald gek zijn op rundvleesburgers, heeft La Cage fantastische vegetarische burgers met truffelmayonaise en spinazie, die je worden aangeraden door de dragqueens die aan het begin van de avond in de bediening staan.

Daarnaast is er nog een ruime keuze aan heel wat andere burgers. De Italiaanse versie, de versie met een hoop kaas of de variant met een boel guacamole. Ze vallen eigenlijk allemaal wel in de smaak. En, niet vervelend, er is een uitgebreide wijnkaart.

Show

Om acht uur begint de show. Je doet er goed aan je burger dan al op te hebben, je joelt harder dan een puber die na twee tequila voor het eerst in een stripclub is. Twee drags, Audrey Heartburn en Gaya Stone, verzorgen niet alleen fantastische dansroutines, vooral de conversaties tussendoor zijn erg fijn. Ze complimenteren elkaar terwijl ze elkaar afmaken maar hebben ook de nodige zelfspot. De twee hebben humor, zijn venijnig en schromen niet het publiek ook even mee te nemen.

Het enige nadeel is dat het op zondag is. Hoewel het fijn is om op zondag ook nog wat te kunnen doen en entertainment te hebben, merk je dat de tent niet enorm vol zit en mensen verstandig op tijd naar huis gaan. Maar hoe verder de avond vordert, hoe verder de drags gaan. De dans wordt ingewikkelder, opdringeriger, de opmerkingen venijniger en de wardrobe changes onopvallender. Maar dat kan ook de alcohol zijn. Tot het om tien uur nog een keer happy hour is. Tijd voor nog meer cocktails. Maar niet teveel. Maandag met een kater bij de koffieautomaat is immers ook niet alles.

Enthousiast? Volg me ook op Facebook, Instagram, Twitter en Snapchat!