Luistertip: Alter Bridge – The Last Hero


Het gebeurt eigenlijk zelden dat ik iemand interview van wie ik fan ben. Nu gaat dat ook wat lastig, aangezien mijn meeste muzikale helden niet meer leven. En het is soms ook maar beter: wanneer je iemand interviewt tegen wie je opkijkt, is het lastige om objectief te blijven of niet dicht te klappen. En ik vind het fijner om verder van iemand af te staan als ik probeer zijn of haar diepste zieleroerselen naar boven te trekken. Maar zo heel nu en dan komt het toch voor.

Zo zat ik begin september voor Never Mind The Hype in Vondel CS om met Myles Kennedy te praten over het nieuwe album van Alter Bridge, dat vrijdag is uitgekomen. The Last Hero gaat over helden, rolmodellen, mensen die iets doen voor de wereld. Iemand die zijn leven op het spel zet om de wereld een mooiere plek te maken. Maar ook over eigen ervaringen, emoties en moeilijke dingen. Zoals de eindigheid van het leven. Tekstueel is The Last Hero een heel mooi album geworden, naar mijn bescheiden mening.

Lees ook: Nieuwe muziek, nu mét beeld

Eigen geluid

Muzikaal gezien is Alter Bridge trouw gebleven aan het geluid waar de fans ze van kennen. “Er zijn elementen op dit album die me doen denken aan de laatste drie albums. Maar er zijn ook nummers waar we onszelf ontwikkelen”, vertelde Kennedy. “Toen we de vorige plaat Fortress maakten, waren we op een punt dat we onze identiteit en ons geluid echt hadden gevestigd. We willen geen compleet nieuw geluid creëren, dat zou de fans uitsluiten die van ons geluid houden. Tegelijkertijd willen we wel iets anders maken dan we al hebben gedaan. Het is een lastige zoektocht.” Het hele interview lees je natuurlijk op Never Mind The Hype. En luisteren doe je hieronder!

Enthousiast? Volg me ook op Facebook, Instagram, Twitter en Snapchat!

2 Reacties op “Luistertip: Alter Bridge – The Last Hero

Reacties zijn gesloten.