#Instafood: Noodles met frisse komkommersaus


Zonder foodblog hoor je er niet meer bij. Als liefhebber van #instafood, gooi ook ik graag mijn maaltijden online. Maar waarom een overheerlijk avondmaaltje online gooien zonder recept? Vandaag: Noodles met frisse komkommersaus voor vier personen, wel als het kleine eters zijn.

Niets fijner dan een makkelijke doch gezonde maaltijd op z’n tijd. Ik geloof dat deze saus eigenlijk met courgettie gegeten moet worden, maar ik vind dat veel teveel gedoe. Bovendien is deze saus ideaal om van tevoren te maken. En noodles zijn binnen een paar minuten klaar. Ook een voordeel: het is lekker licht en dus ideaal voor het sporten! De die hard zware eters kunnen deze saus ook prima door een (gevulde) pasta gooien.

Nodig?

– Een komkommer
– Een avocado
– Drie tenen knoflook
– Sap van een citroen
– Een handje basilicum
– Peper en zout
– Noodles of courgettie voor vier personen
– Cherrytomaatjes
– Cashewnoten
– Bosui

Hoe dan?

Snijd de komkommer en avocado. Gooi in de blender. Pers de citroen uit. Doe ook in de blender. Blender het geheel nu tot een puree.

Voeg nu de knoflook en basilicum toe en pureer verder. Breng op smaak met peper en zout.

Kook de noodles zodat ze gaar zijn en gier af. Schep de saus erdoor en warm deze nog even mee. Top af met de bosui (in ringetjes), een handje cashewnoten en de tomaatjes (doormidden) et voila! Je kunt de tomaten eventueel ook nog even meewarmen.

Enthousiast? Volg me ook op Facebook, Instagram, Twitter en Snapchat!

2 Reacties op “#Instafood: Noodles met frisse komkommersaus

Reacties zijn gesloten.