De Soundtrack Van… Jeffrey Zweep


Jeffrey Zweep
Wat mijn eigen muzieksmaak is, weet ik natuurlijk wel. En die van mijn vrienden ook. Maar ik ben ook best benieuwd war andere mensen luisteren! Iedere week hoor ik daaromvbekende en minder bekende (muziek)mensen uit over wat zíj nou eigenlijk luisteren. Deze week is dat Jeffrey Zweep (28), hoofdredacteur ROAR E-zine, promotor Full Spectrum, agendacoördinator 3voor12 Rotterdam en pr SFG DIY.

De soundtrack van… Vroeger

M’n ouders hadden een vrij standaard muzieksmaak: Toto, Eagles, Fleetwood Mac, U2 en dan is het blijkbaar logisch dat we in de auto op vakantie alleen maar Westlife luisterden. Maar wat me echt aan vroeger doet denken is Queen, omdat ikzelf télkens maar weer Greatest Hits II opzette omdat ik luchtgitaar wilde spelen. En er is maar één nummer het allerbeste van die plaat en dat is natuurlijk deze samenwerking met David Bowie.

De soundtrack van… Je jeugd

Het allereerste album wat ik ooit kreeg, was Michael Jackson’s Thriller. Origineel. Op tape. Die heb ik dus letterlijk grijsgedraaid, volgens mij komt er geen noot meer van af. Maar ik heb em nog wel. En op vinyl, uiteraard.

De soundtrack van… Een verliefdheid

Niet perse verliefdheidsliedje, maar ik ben pas getrouwd en The Black Atlantic speelde op de bruiloft en dat was fantastisch.

De soundtrack van… Liefdesverdriet

Echte liefdesverdriet heb ik nooit meegemaakt, ik bezorgde altijd de ander op de één of andere manier liefdesverdriet. Wel werd ik als puberventje ooit een keer gedumpt en toen heb ik rest van de dag heel melodramatisch en semi-stoer The End of Heartache geluisterd. Omdat ze maar de rambam kon krijgen. O en de singleversie is suf, dus jullie moeten het doen met deze livevariant.

De soundtrack van… Het ultieme goede gevoel

Feelgoodmuziek is voor mij foute muziek. Maar dan geen Foute Uur van Qmusic foute muziek, maar The Lonely Island!

De soundtrack van… Een roadtrip

Elke roadtrip heeft z’n eigen soundtrack, van liftend naar Berlijn met toevallig veel Pink Floyd via Deafheaven op de racefiets tot Explosions In The Sky in het openbaar vervoer. Wat ook heel fijn is, met wat voor vervoersmiddel dan ook: Boards Of Canada. En het liefst tijdens zonsopgang of zonsondergang.

De soundtrack van… Een werkdag

Ik laat m’n werkmuziek afhangen van de klus, zo kan ik soms supergoed werken op snelle gitaren á Iron Maiden, maar ook op ambient als A Winged Victory For The Sullen. Wat het echter altijd goed doet is goede hiphop, zoals Run The Jewels.

En tot slot: je favoriete nummer aller tijden?

M’n favoriete nummer aller tijden kan maar van één band komen en dat is 65daysofstatic, m’n favoriete band. En zelfs dan is het moeilijk kiezen, maar ik ga voor Radio Protector, ook omdat het live zo’n knaller is.

Lees hier de rest van de soundtracks!