#Instafood: De simpelste pompoensoep ooit


Zonder foodblog hoor je er niet meer bij. Als liefhebber van #instafood, gooi ook ik graag mijn maaltijden online. Maar waarom een overheerlijk avondmaaltje online gooien zonder recept? Vandaag: de simpelste pompoensoep ooit voor 3 personen.

Eindelijk is het pompoenseizoen weer begonnen! Meestal maak ik alleen heel veel pompoensoep om die vervloekte Pumpkin Spice Latté van de Starbucks te compenseren. Ik kom namelijk liever niet bij dat keten, maar wie één keer de PSL heeft geproefd, wil niet anders. Hoe dan ook: dit jaar lijkt het me goed eens wat meer te maken dan alleen soep en koffie. Maar ik begin toch gewoon met het soepje. Supersimpel, kost weinig handelingen. Maar wel iets meer tijd.

Nodig?

– Een flespompoen
– Een teen knoflook
– Een halve liter groentebouillon
– Olijfolie
– Cayennepeper (naar smaak)
– Een flinke theelepel gedroogde rozemarijn
– Peper en zout
– Een bosui
– Een stengel bleekselderij

Hoe dan?

Verwarm de oven voor op 200 graden. Leg bakpapier op de ovenplaat. Snijd de pompoen in kwarten en leg op de bakplaat. Zet de pompoen nu een half uurtje in de oven.

Als het goed is, kun je de pompoen nu zeer gemakkelijk snijden. Doe dat, in zo klein mogelijke blokjes. De schil is nu gewoon eetbaar.

Fruit een knoflookje en voeg de pompoensoep, de bouillon en een beetje cayennepeper en rozemarijn toe. Breng aan de kook en laat een minuutje of tien op lage temperatuur koken. Blender het geheel nu tot een romige soep en breng op smaak met zout en (cayenne)peper. Snijd de bosui en bleekselderij in stukjes en doe die in de soep vlak voor je ‘m serveert.

Enthousiast? Volg me ook op Facebook, Instagram, Twitter en Snapchat!

Een Reactie op “#Instafood: De simpelste pompoensoep ooit

Reacties zijn gesloten.