Luistertip: Bazart – Echo


Sinds ik een stuk meer data in mijn abonnement heb, trek ik veel vaker een onbekende lijst van Spotify om onderweg te luisteren in plaats van mijn standaard eigen playlist die op offline staat. Dat zorgt voor een hoop nieuwe, toffe ontdekkingen. De tofste ontdekking deed ik vorige week tijdens een ritje naar Rotterdam.

In een lijst met nieuwe releases kwam de Belgische band Bazart voorbij. Op één of andere manier heb ik de naam wel op het blokkenschema van Lowlands zien staan, maar ben ik helemaal niet wezen kijken. Doodzonde, vind ik nu. Deze band is voor mij de ontdekking van 2016, denk ik.

Hypnose

De Belgische indieband maakt lome, hypnotiserende muziek met absurdistische teksten. Aan die teksten is lang niet altijd een touw vast te knopen, maar dat maakt niet uit. De klanken, woorden en noten passen precies bij elkaar. Ze nemen je even mee naar een compleet andere wereld.

De band dwaalt al een tijdje rond op de burelen van Belgische en Nederlandse radio’s en recenserende websites. Op 7 oktober kwam de plaat eindelijk uit. Ik heb Echo al zeker anderhalve week op repeat staan. Het is helemaal niet nodig om allemaal andere nieuwe dingen te ontdekken. Bazart is wel even genoeg.

Bazart speelt 27 oktober in Paradiso Tolhuistuin, 25 november in Nieuwe Nor, 27 november in TivoliVredenburg, 30 november in Rotown en 2 december in Patronaat.

Enthousiast? Volg me ook op Facebook, Instagram, Twitter en Snapchat!

Reageren

