#Instafood: Risotto met groenten en garnalen


Zonder foodblog hoor je er niet meer bij. Als liefhebber van #instafood, gooi ook ik graag mijn maaltijden online. Maar waarom een overheerlijk avondmaaltje online gooien zonder recept? Vandaag: risotto met groenten en garnalen voor drie personen.

Uit budgettechnische overwegingen koop ik mijn garnalen altijd bevroren. Dan krijg je ze dus per vijfhonderd gram. Aangezien mijn vriezer niet enorm is, probeer ik altijd zoveel en zo snel mogelijk te varieren. In het kader van restjes maakte ik deze risotto.

Nodig?

– 250 gram risottorijst
– Twee stengels bleekselderij in boogjes
– Drie wortels, julienne geraspt (of voorgesneden)
– Een stuk of 15 grote garnalen, ontdooit
– Een liter groentebouillon
– Een ui
– Twee tenen knoflook
– Een halve prei in snippers
– Een eetlepel (room)boter
– Een scheut olijfolie

Hoe dan?

Snipper de ui en plet de knoflook. Fruit de ui heel even in de olie en boter en voeg dan de rijst en knoflook toe. Zet ondertussen bouillon op laag vuur dat het net tegen de kook aanblijft. Roer de korrels rijst op hoog vuur tot ze glazig zijn.

Voeg nu een scheut bouillon toe tot de rijst onderstaat en roer door. Als de bouillon is opgenomen, voeg je er weer een scheut bij. Dat tot alle bouillon na zo’n twintig minuten is opgenomen. Ondertussen kun je de groenten snijden.

Voeg net voor je de laatste scheut bouillon toevoegt alle groenten en de garnalen toe. Warm goed door en klaar is je risotto!

Enthousiast? Volg me ook op Facebook, Instagram, Twitter en Snapchat!

Reageren

