Luistertip: Teske – Opnieuw (EP)


teske
Kleine meisjes worden groot, zeggen ze wel eens. Teske de Schepper werd ineens heel snel groot. Ze verkocht begin november twee keer TivoliVredenburg uit en ook de kaarten voor de grote zaal in Paradiso op 7 april gaan hard. Teske is allang niet meer ‘die blogger die ook wel eens zingt’. En dat terwijl ze pas in 2014 met haar eerste single kwam en krap elf nummers op Spotify heeft staan. Waarvan drie op haar eerste EP Opnieuw.

In eerste instantie vroeg ik me best even af wat Teske bij Top Notch doet. De eerste vijf nummers die Teske uitbracht, drie Engelstalig en twee Nederlandstalig, zijn veel meer popliedjes. Maar haar EP verklaart genoeg, Teske maakt pop met flinke nederhop-invloeden. De samenwerking met Mr. Polska was een voorproefje van wat Teske ons te bieden heeft. Net even wat anders dan waarmee ze begon: popliedjes die wel goed zijn, maar ook snel weer vergeten worden.

Lees ook: Interview: Beautyblogger Teske de Schepper brengt single uit

Opnieuw en In M’n Glas zijn dromerige nummers, Bla Bla Bla is juist een lekker fris zomerliedje. Hoewel de tekst niet al te lieflijk is, trouwens. Het is wel het nummer dat het meest in je hoofd blijft plakken. Wat mij betreft is Opnieuw hopelijk hét voorproefje van een fijn album. Hoewel het mijn genre niet is en ik wegblijf bij een kwaliteitsoordeel, kan ik wel zeggen dat ik onwijs heb genoten van Opnieuw. En ik ben benieuwd naar de rest. Veelbelovend is Teske wat mij betreft wel.

Enthousiast? Volg me ook op Facebook, Instagram, Twitter en Snapchat!

Een Reactie op “Luistertip: Teske – Opnieuw (EP)

Reageren

