De soundtrack van… Beau Ockers


Wat mijn eigen muzieksmaak is, weet ik natuurlijk wel. En die van mijn vrienden ook. Maar ik ben ook best benieuwd waar andere mensen luisteren! Iedere week hoor ik daarom bekende en minder bekende (muziek)mensen uit over wat zíj nou eigenlijk luisteren. Deze week is dat Beau Ockers.

Ik ben Beau Ockers (23 jaar) en ben werkzaam als producer bij NPO 3FM. In de notendop: ik ben verantwoordelijk voor de voorbereiding van een radio-uitzending en zorg dat alles tijdens de uitzending op rolletjes loopt.

De soundtrack van… Vroeger

Vooral mijn vader draaide de hele dag door muziek en zijn muzieksmaak heeft de mijne gevormd. Van Gorillaz tot Moby, alles wat hij destijds draaide staat nu nog steeds bovenaan mijn lijstje. Hij is artdirector en gebruikte vaak (destijds) hippe muziek voor animaties. De plaat die me het meest is bijgebleven is Room 5 – Make Luv. Ga ik nog steeds fantastisch op, overigens.

De soundtrack van… Je jeugd

Ik hield als kind heel erg van buitenspelen en kamperen. In de zomer gingen we naar Frankrijk, in de herfst/lente een paar weekjes naar de Veluwe. In de auto zat ik altijd heel tevreden naar buiten te staren met mijn discman op schoot. Zodra het landschap veranderde van bebouwde kom naar heide/bos was ik helemaal in mijn nopjes. Gorillaz – Rock The House is de plaat die onlosmakelijk verbonden is met dat gevoel. Wake up sheeple, neem je kinderen mee kamperen!

De soundtrack van… Een verliefdheid

Op dit moment is dat Paper Kites – Bloom. Heel zoet, maar zo mooi.

De soundtrack van… Liefdesverdriet

Jose Gonzalez – Hand On Your Heart, hou op met me. Met een kersvers gebroken hart zeiknatgeregend in de bus naar huis zitten. En zwelgen in zelfmedelijden. Héérlijk.

De soundtrack van… Het ultieme goede gevoel

Love Natural van Crystal Fighters get’s me everytime. Heel zomers en catchy. Veel festivalherinneringen aan, dus als ik dit hoor heb ik meteen zin om te dansen op een festivalweide.

De soundtrack van… Een roadtrip

Da’s Kavinsky – Nightcall, van de Drive OST. Een verlaten snelweg, de lichtjes flitsen langs je en deze komt keihard uit je speakers <3:

De soundtrack van… Een werkdag

Artiest en titel verschillen per week, maar komt wel vaak op hetzelfde neer. Als ik echt wil focussen luister ik het liefst platen met weinig vocals. Vaak elektronisch (Royksopp, Trentemoller) maar ook veel jazz (Ibrahim Maalouf, Chet Baker). Momenteel is het de nieuwe single van Bonobo, Kerala heet ‘ie.

En tot slot: je favoriete nummer aller tijden?

Ben bijna geneigd hier geen antwoord op de geven, wat een onmogelijke vraag. Ik kan erg slecht tegen dit soort vragen want mijn hoofd loopt vast omdat er zoveel goede dingen zijn. Dus ik hou het simpel: ik heb mijn “Favo tracks ooit”-lijstje opengezet, mijn handen voor mijn ogen gedaan en blind op het scherm gedrukt. De uitkomst was Air – All I Need. Niet verkeerd, al zeg ik het zelf.

Lees hier de rest van de soundtracks!

Enthousiast? Volg me ook op Facebook, Instagram, Twitter en Snapchat!

Een Reactie op “De soundtrack van… Beau Ockers

Reageren

