Help! Ik zoek de mooiste liedjes


Lieve muziekliefhebbende vrienden, volgers of toevallige passant!

Dat zullen er wel een hoop zijn, hoop ik met mijn content. Na een jaartje pauze wil ik dit jaar de rubriek De vergeten liedjes van de Top 2000 weer oppakken. Tot 25 december zal er elke dag een nummer uit mijn top 20 besproken worden dat niet in de Top 2000 staat, maar volgens jullie écht niet vergeten mag worden. Niet omdat de Top 2000 stom, saai of cliché is, integendeel. Bij voorkeur slaap ik tussen 25 en 31 december niet om alles te horen. Niet alleen de muziek, maar ook de anekdotes, de verhalen en de geschiedenis. En elke avond zit ik aan de buis gekluisterd als Matthijs van Nieuwkerk en Leo Blokhuis de hoogtepunten doornemen. In de hoop dat ik later ook een klein beetje Leo Blokhuis kan worden, moet ik toegeven.

Maar voor deze rubriek heb ik wel jullie suggesties nodig! Welk vergeten nummer verdient het volgens jou om weer uit de vergetelheid getrokken te worden? Suggesties zie ik graag in de reacties. En jup, ik luister écht alle suggesties. En doe een wanhopige poging daar 25 nummers uit te halen. Kom maar door met je favoriete onbekende nummer aller tijden dus!

Oh, en mocht je graag willen horen wat er voorgaande jaren allemaal instond, dan is daar natuurlijk een playlist van.

De Snob 2000!

Oh en neem je ook even een kijkje bij mijn vrienden van de Snob 2000? Die zijn ook te gek!

14 Reacties op “Help! Ik zoek de mooiste liedjes

  1. Elliott Smith – Say Yes
    Sufjan Stevens – John Wayne Gacy Jr.
    Rufus Wainwright – The Art Teacher
    Daniel Johnston – True Love Will Find You In The End
    Tom Waits – Martha
    Big Star – Thirteen
    Jackson C. Frank – Blues Run The Game
    Lee Hazlewood – If It’s Monday Morning
    The Chills – Pink Frost
    Buzzcocks – Everybody’s Happy Nowadays
    Belle & Sebastian – The Model
    Broadcast – Come On Let’s Go
    Joanna Newsom – Sprout and the Bean
    Bill Callahan – Eid Ma Clack Shaw
    The Magnetic Fields – A Chicken With Its Head Cut Off
    Sparklehorse – Gold Day
    Scott Walker – The Old Man’s Back Again
    Love – A House Is Not A Motel
    The Beach Boys – Surf’s Up
    David Bowie – Lady Grinning Soul

    Liked by 1 persoon

  2. Ik plemp hier even met heel veel liefde een lijstje neer hoor <3
    Talking Heads – Naive Melody / This must be the place (dan vooral de versie van stop making sense),
    The Smiths – that joke isn't funny anymore
    Arcade Fire – Rebellion (Lies)
    Eels – The look you give that guy
    Dream Theater – Home
    Carole King – I feel the earth move
    Calexico – Quattro (World drifts in)
    Richard Thompson – Beeswing
    Stone Roses – I am the resurrection
    Them – It's all over now (, baby blue.) (twijfelgevalletje dit, volgens mij gooi ik deze ieder jaar weer in mijn vrije keuze)

    Liked by 1 persoon

  3. Hoi Ingelise,

    een paar oude tot zeer oude:
    – Black Coffee; ik heb zelf de uitvoering van de Pointer Sisters, maar er zijn er tientallen zo niet honderden.
    – Home is where the hatred is; Gill Scot Heron, maar er is ook een prachtige uitvoering van Esther Phillips.
    – Tu n’es pas venu – Nancy Holloway.
    C’est ma vie; iedereen kent hem als een afschuwelijke cover door een niet nader te noemen volkszanger, maar het origineel is van Salvatore Adamo en die is werkelijk prachtig.
    – En natuurlijk mag een klassieke tango niet ontbreken, zoals Milonga para un Armonica (mooie uitvoering: Beltango) of El Adios (gezonden door Angel Vargas met het orkest van Angel d’Agostino).

    Groetjes,
    Walter

    Liked by 1 persoon

Reageren

