#Instafood: Verse pasta met net zo verse tomaten


Zonder foodblog hoor je er niet meer bij. Als liefhebber van #instafood, gooi ook ik graag mijn maaltijden online. Maar waarom een overheerlijk avondmaaltje online gooien zonder recept? Vandaag: risotto met groenten en garnalen voor drie personen.

Je kunt er eindeloos mee variëren én het is een van mijn favoriete gerechten ooit: pasta. Ik vond het weer eens tijd om te experimenteren en maakte pasta met (zongedroogde) tomaten. Dat beviel prima. Een klein beetje parmezaan erover voor de non-veganisten is geen overbodige luxe, maar niet persé nodig. Kappertjes zijn wel een heerlijke toevoeging!

Pastaaaa! #food #foodstagram #healthy #vegan #veganfood #blogger #instafood #instachef #veggies #pasta

A photo posted by Ingelise de Vries (@ingelisedevries) on

Nodig?

– 300 gram verse pasta
– Een rode peper
– Twee rode uien
– Drie tenen knoflook
– 150 gram zongedroogde tomaatjes
– Een flinke scheut witte wijn
– 25 gram (Alpro) boter
– 250 gram tomaten
– Een zakje rucola
– Olijfolie
– Peper en zout
– Kappertjes
– Parmezaan

Hoe dan?

Ik zou het liefst heel stoer vertellen dat ik dit recept zelf heb bedacht, maar dat is helaas niet zo. Hoe je het maakt, vond ik op de website van AH. Ik voegde alleen wat extra knoflook toe, bakte er op het laatst wat kappertjes doorheen en gebruikte plantaardige boter van Alpro. Qua pasta ben ik gek op de verse basilicumspaghetti! Een beetje peper en zout op het laatst is ook geen overbodige luxe. Voor net even wat meer pit.

Enthousiast? Volg me ook op Facebook, Instagram, Twitter en Snapchat!

Een Reactie op “#Instafood: Verse pasta met net zo verse tomaten

Reageren

