De soundtrack van… Anoul Hendriks


foto-2
Wat mijn eigen muzieksmaak is, weet ik natuurlijk wel. En die van mijn vrienden ook. Maar ik ben ook best benieuwd waar andere mensen luisteren! Iedere week hoor ik daarom bekende en minder bekende (muziek)mensen uit over wat zíj nou eigenlijk luisteren. Deze week is dat Anoul Hendriks.

Anoûl Hendriks! Hallo! Ik ben 20 & sinds april dit jaar DJ voor BNN/VARA op NPO 3FM (hele mond vol.) Wekelijks maak ik mijn radioshow in het holst van de nacht tussen 02.00 & 04.00 in de nacht van dinsdag op woensdag. Ook presenteer ik steeds meer op je beeldscherm, zoals een webserie Sportswap voor het NOC*NSF & praat ik je maandelijks bij over hoé je nou moet sparen met tips van de ING bank.

Verder ben ik echt áltijd met muziek bezig. Zo bleef ik deze week nog tot 04.00 wakker púúr om een van de eerste te zijn die de nieuwe track van The Weeknd kon horen. Haantje de voorste betreft nieuwe muziek!

Grootste hobby is uit eten, trouwens! (dat daar nog geen spaartips voor zijn… ;-) )

De soundtrack van… Vroeger

Kronenburg Park van de Frank Boeijen Groep. Als kleine Anoûl zat ik altijd bij de speaker in onze woonkamer als dat lied opkwam. Het heeft altijd iets bijzonders gehad, omdat het Kronenburg Park zo’n kwartier fietsen vanaf mijn huis in Nijmegen is. Zo kwam ik er ook vaak nog langs en snapte ik het lied! Dacht ik tenminste, want toen ik 16 werd, hoorde ik pas dat het over prostituees ging.

De soundtrack van… Je jeugd

Dat moet wel Yesterday van The Beatles zijn. De eerste keer dat ik het hoorde zat ik in groep 8 van de basisschool en was het ‘Meester Luc’ die het liet horen. Meester Luc was echt de allerleukste leraar. Hij liet ons kennismaken met MEER muziek dan de Top 40 die je als brugpieper alleen maar mee kreeg door bijvoorbeeld http://www.clipjes.nl.

Dit was gelijk ook de allerfijnste tijd in m’n jeugd. Ik ging graag naar school, had veel vrienden en het voelde iedere dag weer als een warm bad. Alles was ‘gewoon’ goed. Dat is fijn, toch? Toen mijn groep 8 & ik de school verlieten hebben we in ons allerbeste Engels Yesterday nog gezongen voor Meester Luc. De eerste keer dat ik een leraar aan het huilen heb gekregen, van geluk weliswaar.

De soundtrack van… Een verliefdheid

Haha! Hier heb ik dus écht een playlist voor. ‘Zwoel Met Anoûl’, heet ‘ie. De laatste keer dat ik echt verliefd was kreeg ik geen genoeg van Miracle Aligner van The Last Shadow Puppets. Muziek waar ik spontaan verliefd van wordt is Tenerife Sea van Ed Sheeran of die laatste van Bruno Mars! Versace On The Floor.

De soundtrack van… Liefdesverdriet

Kan er maar één zijn: Slow Dancing In A Burning Room van John Mayer. Mijn toenmalige vriendin gaf me de LP (Continuum) met dat lied erop voor mijn verjaardag, waarna ze het twee weken later uitmaakte. Uit woede en onbegrip heeft die LP toen dagenlang in de regen buiten gelegen. Ik hoefde niks in huis te hebben wat ook maar íets met mijn ex te maken had.

Inmiddels is de LP weer binnen, een beetje krom, maar draai ik het nog vaak, want John Mayer doet iets met mij waardoor ik me altijd beter voel. Een held is het.

De soundtrack van… Het ultieme goede gevoel

Touch The Sky van Kanye West. Het komt echt door de hele vibe van dat nummer. Bijna 4 minuten lang Move On Up van Curtis Mayfield ge-sampled is echt het slimste van Kanye óóit. Dit nummer geeft je het gevoel alsof je de hele wereld aankan, je onsterfelijk bent en heel veel geld en mooie vrouwen om je heen hebt… Al zit ik na die 4 minuten gewoon weer in een tweede klas intercity richting Hilversum… ;-)

De soundtrack van… Een roadtrip

Iets anders dan de classics in ieder geval! Zelf houd ik niet persé van al die Amerikaanse road-trip liedjes (denk aan Steppenwolf of Sausolito Summernight van Diesel). Zelf zet ik bij een ondergaand zonnetje vanuit de trein of auto graag het 1989 album van Ryan Adams aan. Hij coverde letterlijk élk liedje op Taylor Swift haar 1989 en maakte het tot een ultiem singer-songwriter album dat immens creatief is, zelfs al heeft hij zelf dus niks geschreven.

De soundtrack van… Een werkdag

Als ik werk is het stil. Haha! Ja heel gek, maar bij de voorbereidingen van mijn radioshow is het vaak muisstil. Dan concentreer ik me het best en komen bij mij de beste ideeën naar boven.

En tot slot: je favoriete nummer aller tijden?

Aaaah! Oké. Als 20-jarige zeg ik Black Treacle van de Arctic Monkeys. Mijn favoriete stuk tekst in welk lied dan ook zit hierin. “Does it tune you in, when you chew your chin?” De creativiteit van Alex Turner komt hier zó erg naar voren. Woordspeling op woordspeling + catchy refrein + gitaarsolo die zijn werk doet. Top-track.

Al zou je Slow Dancing In A Burning Room qua impact op mij als persoon ook echt mogen opschrijven hier, Ingelise!

Lees hier de rest van de soundtracks!

Enthousiast? Volg me ook op Facebook, Instagram, Twitter en Snapchat!

Reageren

