Dit zijn ze: álle vergeten liedjes van de Top 2000 volgens jullie


Yes, dit jaar is ‘ie terug van weggeweest! Mijn favoriete rubriek om te schrijven, De Vergeten Liedjes van de Top 2000. Niet omdat de Top 2000 stom, saai of cliché is, integendeel. Bij voorkeur slaap ik tussen 25 en 31 december niet om alles te horen. Niet alleen de muziek, maar ook de anekdotes, de verhalen en de geschiedenis. En elke avond zit ik aan de buis gekluisterd als Matthijs van Nieuwkerk en Leo Blokhuis de hoogtepunten doornemen. In de hoop dat ik later ook een klein beetje Leo Blokhuis kan worden, moet ik toegeven.

Afgelopen weken ben ik weer heel druk geweest met het zoeken naar de allerbeste liedjes die in de Top 2000 vaak vergeten worden. Dat kan ik niet alleen, daarom verzamelde ik jullie suggesties. En die staan nu allemaal in een Spotify-lijstje. Samen met alle nummers van vorig jaar, aangezien het vorig jaar helaas niet gelukt is om deze rubriek te maken.

Dertien uur muziek

Na heel wat luisteruren (een kleine dertien uur als je de al beschreven nummers niet meetelt), heb ik een top 20 samen weten te stellen. Met moeite. Want er kwam zoveel moois voorbij. De nummers die mij het meeste raken, hebben het gehaald. De rest verdient een luisterbeurt, vandaar deze enorm lange lijst. Welke 20 dat zijn, hou ik nog wél even voor me.

Heb je nog meer suggesties? Ik zie ze graag in de reacties! Dan voeg ik ze namelijk gewoon nog even toe. Voor de komende uren veel luisterplezier! Vanaf vandaag vind je elke avond om 18.30 een nieuw vergeten liedje, met uitzondering van de weekenden. En alle oude nummers lees je natuurlijk gewoon hier terug.

Enthousiast? Volg me ook op Facebook, Instagram, Twitter en Snapchat!

