#Instafood: Sushiwraps


Zonder foodblog hoor je er niet meer bij. Als liefhebber van #instafood, gooi ook ik graag mijn maaltijden online. Maar waarom een overheerlijk avondmaaltje online gooien zonder recept? Deze week: #Instafood: Sushiwraps voor één persoon.

Dat het ooit nog zover heeft mogen komen dat ik eetinspiratie haalde uit de TMG-kantine. Daar verkochten ze laatst sushiwraps. Dat blijkt gewoon een heel ding te zijn. En ik vind het fantastisch. Dus ik maakte ze zelf. W

Nodig?

– Twee wraps
– Vier reepjes komkommer (vierkant, een centimeter en net zo lang als je wrap)
– Een half senseokopje rijst
– Wat sushirijstazijn
– Een vel nori
– Wat frisse basilicum-, of citroenmayonaise
– Een avocado
– 100 gram zalm/wat stukjes surimi/augurk en gekookte sperzieboontjes

Hoe dan?

Kook de rijst tot het gaar is. Giet af, roer een scheut sushirijstazijn erdoor en laat afkoelen. Warm nu de wraps kort op in de magnetron en besmeer ze helemaal met een dun laagje mayonaise.

Knip het vel nori doormidden en leg midden op de wraps. Druk daar een laagje rijst op vast van ongeveer drie centimeter breed. Het hoeft geen dikke laag te zijn.

Leg de komkommer naast de rijst en bedek de rijst met zalm of andere toping en avocado. Rol de wrap op en je kunt eten!

Enthousiast? Volg me ook op Facebook, Instagram, Twitter en Snapchat!

