De soundtrack van… Amber Kamminga


Wat mijn eigen muzieksmaak is, weet ik natuurlijk wel. En die van mijn vrienden ook. Maar ik ben ook best benieuwd waar andere mensen luisteren! Iedere week hoor ik daarom bekende en minder bekende (muziek)mensen uit over wat zíj nou eigenlijk luisteren. Deze week is dat Amber Kamminga.

Ik ben een pop/country singer & songwriter uit Grootebroek (ehm, waar?) die al een aantal jaar in Amsterdam woont. In de eerste instantie kwam ik hier om rechten te studeren, waar ik sinds november dit jaar mee klaar ben. Sinds 2014 ben ik gaan optreden, wat erg goed beviel. De afgelopen jaar heb ik gespeeld bij onder andere 3FM, Radio 1, Paradiso, Festival the Brave, de Tolhuistuin en de Uitmarkt, begin volgend jaar komt mijn eerste EP Star-crossed Lovers uit! De eerste single Getting To Know You staat sinds 26 september op Spotify.

De soundtrack van… Vroeger

Mijn ouders luisteren gek genoeg niet zo veel muziek, maar het staat me wel bij dat mijn moeder vroeger ABBA aan had. Als mijn vader ooit iets aanzet, is het The Doors. Dus die artiesten doen mij wel aan vroeger denken. Verder draaiden we in de auto op vakantie vaak Parachutes en A Rush Of Blood To The Head van Coldplay, in mijn herinnering.

De soundtrack van… Je jeugd

Er zijn er ongetwijfeld veel meer, maar wat mij als eerst te binnen schiet is: Kings Of Leon, Happy Alone. Dan zie ik gelijk mijn beste vriendin Anaïs en mezelf als gekken door de kamer dansen, springen en zingen.

De soundtrack van… Een verliefdheid

Oh, dat is echt mijn favoriete soort muziek, hier heb ik een hele playlist voor. De eerste nummers die in me opkomen: One Republic, Burning Bridges, Taylor Swift, You Are In Love en Drew Holcomb & The Neighbors met American Beauty. En als ik ooit moet trouwen, dan op Jason Isbell’s Flagship.

De soundtrack van… Liefdesverdriet

Ook hier heb ik een heerlijke dramatische playlist voor. Maar wat ik vooral heb mee geblèrd na m’n laatste break-up was: Taylor Swift’s All Too Well, A Fine Frenzy met Elements en Matt Corby, Runaway.

De soundtrack van… Het ultieme goede gevoel

A Fine Frenzy, Now Is The Start. Ik denk dat als je hem aanzet, ik niets meer hoef te zeggen. Niet helemaal hetzelfde, maar als ik N*ggas In Paris van Jay-Z & Kanye West hoor kan ik ook niet meer stilstaan.

De soundtrack van… Een roadtrip

Melancholische muziek, dromerige muziek! Ride van Lana Del Rey is altijd erg fijn. Mijn laatste vakantie ging ik erg goed op Decoder Ring, More Than Scarlett en The Japanese House met Cool Blue. Afgelopen week heb ik onderweg John Mayer’s nieuwe nummer Love On The Weekend op repeat gehad.

De soundtrack van… Een werkdag

Ik heb dit jaar de helft van mijn scriptie geschreven op Somebody Else van The 1975. Sowieso de playlist Chill Mode: On op Spotify werkt erg fijn.

En tot slot: je favoriete nummer aller tijden?

O god dit is te moeilijk, mag ik er 5 kiezen? De volgende nummers zal ik nooit skippen omdat ze prachtig blijven of een speciale herinnering oproepen: Jason Isbell – Speed Trap Town, John Mayer – In Your Atmosphere, Taylor Swift – Love Story, Vanessa Carlton – Who’s To Say en Jewel – ‘Til We Run Out Of Road.

Benieuwd naar de muziek van Amber? Op 2 maart presenteert ze haar EP in Volta.

Lees hier de rest van de soundtracks!

Enthousiast? Volg me ook op Facebook, Instagram, Twitter en Snapchat!

Een Reactie op “De soundtrack van… Amber Kamminga

  1. Lekker nummer van A Fine Frenzy. Leerde die band kennen door de serie House, MD -waar zowel Whisper als Hope For The Hopeless waren gebruikt.

    Like

Reacties zijn gesloten.