#Instafood: Soep met noodles in Aziatische stijl


Zonder foodblog hoor je er niet meer bij. Als liefhebber van #instafood, gooi ook ik graag mijn maaltijden online. Maar waarom een overheerlijk avondmaaltje online gooien zonder recept? Deze week: #Instafood: soep met noodles in Aziatische stijl voor vier personen.

Elke week begin ik gewoon weer opnieuw met gezond eten. Maandag kwam een vriendin eten die graag vega eet. Dus leek het me verstandig voor een hele verg groenten te gaan. En soep? Daar word ik altijd blij van. Vooral van deze uitermate goed gelukte groentensoep met rijstnoodles in Aziatische stijl. Ik baseerde me op dit recept van Real Simple, maar paste nog wel het een en ander aan.

Nodig:

– 200 gram shiitake
– 250 gram kastanjechampignons
– Drie tenen knoflook
– Twee centimeter gember
– Twee liter groentenbouillon
– 400 gram sperzieboontjes
– 500 gram wortels
– Vier bosuitjes
– 50 milliliter sojasaus
– Vier eetlepels ketjap manis
– Een scheut Srirachasaus
– Een pakje rijstnoodles (vijf blokken)

Hoe dan?

Snij alle paddestoelen in plakjes van ongeveer een halve centimeter dik. Warm een wokpan op en gooi de champignons erin. Pers de knoflook uit boven de champignons en bak in een minuut of vier goed uit. Kun je ondertussen alvast de bouillon klaarzetten in een grote soeppan.

Rasp de gember boven de champignons. Giet de sojasaus, ketjap en Srirachasaus in de wok en roer goed door. Doe het mengsel nu bij de bouillon, roer goed door en laat zachtjes koken.

Snij de wortels in plakjes, de bosui in ringetjes en de sperziebonen in stukjes. Doe bij de soep en laat een kwartiertje pruttelen met het deksel grotendeels op de pan. Kook ondertussen de noodles zoals op de verpakking staat.

Verdeel de noodles over vier diepe borden en giet de soep er overheen. Eetsmakelijk!

