Nieuwe muziek, nu mét beeld


Iedere week komen er weer talloze clips uit. Ik deel mijn favorieten graag iedere week met je. Omdat ik de band tof vind, de clip fantastisch of het nummer gewoon aandacht verdient.

Paul Shaffer – Happy Street ft. Bill Murray

Bill Murray ken je waarschijnlijk vooral uit films als Groundhog Day, Ghostbusters en natuurlijk als de stem van Garfield. Maar de acteur blijkt ook een aardig mopje te kunnen zingen. Dat demonstreert hij in dit extreem vrolijke nummer met extreem vrolijke videoclip. Ik vind dit echt helemaal te gek.

Jorja Smith – Beautiful Little Fools

De Britse Jorja Smith is pas 19, maar dat hoor je niet bepaald aan haar stem af. Ze is een fantastische zangeres. En dat hoort je in het jazzy R&B-nummer Beautiful Little Fools. Een nieuwe artieste voor mij, maar ze heeft er een fan bij.

Anne-Marie – Ciao Adios

Anne-Marie stopt maar niet met heerlijke nummers uitbrengen. Ze wil in Nederland nog niet echt doorbreken, al is het daar wel flink tijd voor.

Barei – I don’t need to be you

Deze clip kwam tevoorschijn nadat een andere klaar was. Ik ken Barei eigenlijk helemaal niet, maar ik vind het best lekker. De clip heeft met de dansende kinderen een Sia-achtige vibe en dankzij het kinderkoor in het refrein heeft de muziek dat soms ook wel. Het kan mij eigenlijk best bekoren. Blijf gerust ook even hangen tot het eind.

X Ambassadors – Hoping

De clip an sich is niet heel spannend, maar tegelijk wel gewoon een klein kunstwerkje. Past goed bij een heel fijn nummer.

