#Instafood: Witvis in kokossaus met tomaatjes


Zonder foodblog hoor je er niet meer bij. Als liefhebber van #instafood, gooi ook ik graag mijn maaltijden online. Maar waarom een overheerlijk avondmaaltje online gooien zonder recept? Deze week: #Instafood: Witvis in kokossaus met tomaatjes voor twee personen.

Beeld: Ingelise de Vries


Mijn boodschappen doe ik altijd voor de hele week, het zorgt ervoor dat ik veel minder eten weggooi. Ik plan lekker neurotisch de hele week vooruit zodat ik het halve blik kokosmelk dat ik voor het ene gerecht overhoud, in een ander gerecht kan gebruiken. En die kokosmelk bleef onder andere over. Net als een onwijze vis-craving. Dus googlde ik naar een lekker én gezond visrecept. Ik kwam uit op dit recept van Pure Pascale! Heerlijke foto’s en de recepten zijn nog beter.

Tijdens het koken besloot ik het recept toch een beetje aan te passen én maakte ik er mijn favoriete rijst bij: rijst met verse munt, peper, zout en een beetje room. Goddelijk.

Nodig

– Twee witvisjes (ik gebruikte pangasius uit de diepvries)
– Een stuk of 12 trostomaten
– 1/3 blik kokosmelk (a 400 milliliter)
– Twee limoenen
– Een handje munt
– Een handje koriander
– Een handje peterselie
– Twee tenen knoflook
– Olijfolie
– Twee kleine kopjes rijst (ik vul senseokopjes tot een vingertopje onder de rand)
– Nog meer munt
– Twee scheppen room of twee scheutjes sojaroom

Hoe dan?

Ik maakte de marinade zoals Pascale dat in haar recept omschrijft en warmde deze even op. De kokosmelk was hard, wanneer je ‘m opwarmt is ie weer vloeibaar.

Verwarm de oven op 200 graden.

Bedek daarna een ovenschaal met twee stukken aluminiumfolie. Met alle randjes omhoog zodat het kokosmelkmengsel er zo niet uit kan vloeien. Leg de vis in de aluminiumfolie en verdeel het mengsel gelijkmatig over de vis. Snij een limoentje in partjes en verdeel over de vis. Snij zes tomaatjes doormidden en verdeel die ook over de vis. Vouw de pakketjes helemaal dicht (zonder de tomaatjes fijn te pletten). Leg de overige tomaatjes ernaast in de ovenschaal en zet het geheel in de oven. Laat de vis er ruim 20 minuten instaan.

Kook op het laatst de rijst, als de vis nog een kleine tien minuten moet. Een beetje afhankelijk van hoelang je rijst moet koken. Snij een flinke hand munt zo fijn mogelijk. Giet de rijst af als deze klaar is en strooi de munt door de rijst. Breng op smaak met wat peper en zout.

Haal de vis uit de oven en leg op een bord. De marinade die over is, kun je door de rijst heen gieten. Roer goed door en schep ook op. De overige tomaatjes kun je verdelen over de borden. Eetsmakelijk!

2 Reacties op “#Instafood: Witvis in kokossaus met tomaatjes

Reageren

