Avonturen van een nieuwbakken fitgirl #1


Geen portie patat/friet in de trein meer.


Nee, geen zorgen. Ik zal je Instagram-timeline niet laten volstromen met goed geposeerde foto’s waar mijn buik supergespierd lijkt en er geen druppel zweet op mijn voorhoofd te bekennen is. In tegenstelling tot Instagram’s fitgirls ben ik namelijk zeer oncharmant tijdens het sporten.Mijn hoofd loopt rood aan, mijn mond hangt open met mijn tong eruit en ik zweet harder dan de Niagra Falls stromen.

Toch moet ik moet eraan gaan geloven dat het toch echt tijd wordt om weer gezond te gaan eten en te gaan sporten. In een jaar tijd kwam ik ruim tien kilo aan. Nu ben ik nog steeds de dikste niet, maar mijn buik roept zo langzamerhand ‘als je zo doorgaat trakteer ik je over 30 jaar op een hartaanval!’. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Depressief

Hoe die kilo’s eraan zijn gekomen? Ik was depressief. In tegenstelling tot wat je denkt, zorgen Netflix en veel teveel eten er niet voor dat je beter wordt. Wel dik. Wat wel werkt als je wil genezen van een depressie? Therapie. Meestal. Soms heb je er ook medicatie bij nodig en soms is een depressie chronisch.

Tijdens mijn therapie werd me aangeraden om eens te kijken naar hardlopen. Dat zorgt er niet voor dat je beter wordt, maar kan in sommige gevallen een gunstig effect hebben. Dus ik besloot me fanatiek in te schrijven voor een hardloopwedstrijd. Samen met mijn recent bevallen zus, die waarschijnlijk beter in vorm is dan ik. ‘Zes en een halve kilometer, dat lukt me makkelijk’, dacht ik. Inmiddels heb ik nog anderhalve maand en kun je me na drie kilometer opvegen dankzij een chronisch gebrek aan discipline. Ik ben het vertrouwen in mezelf verloren en vrees dat ik kruipend de finish over kom. Als laatste. Een week later.

Welvaartsvetje

Tijd om de schouders eronder te zetten en mijn bourgondische levensstijl met gratis welvaartsvetje om te gooien. Vaarwel liters bier en wijn, dag kibbeling en tot ziens luie bank. Tot 11 juni ga ik je proberen op de hoogte te houden van dit helse avontuur waar ongetwijfeld niemand blij van gaat worden. In de hoop dat ik het dan wel ga doen omdat ik dit het wereldwijde web in heb geslingerd en het genant zou zijn als ik het niet red.

Ontvolgen kan nog, vlucht nu het nog kan. Ik ga in elk geval aan de lijve ondervinden of je nou gelukkig wordt van fitgirl zijn. Zorg ik dat ik daarna helemaal in vorm ben om rondjes te rennen op je favoriete festivals waar ik me vol kan laten lopen met lauw bier en natuurlijk verslag kom doen. Rock ‘n’ roll, zoals je gewend bent.

Een Reactie op “Avonturen van een nieuwbakken fitgirl #1

  1. Pingback: Avonturen van een nieuwbakken fitgirl #2 | De gebundelde verhalen van Ingelise·

Reageren

