#Instafood: Groene curry met rijstnoodles en rivierkreeftjes


Zo nu en dan heb ik een onwijze zogenoemde craving naar groene curry. Het is me tot op heden nog niet gelukt om de ideale currypasta zelf te maken, meestal smaakt het naar een bij elkaar geprakt kruidenmixje met een laffe en muffe ondertoon. Geen pretje.

Gelukkig biedt de supermarkt uitkomst met kant en klare pasta’s. Normaliter ga ik voor de variant van Max Havelaar, daar zitten geen gekke conserveringsmiddelen of andere gekkigheden in. Wel schaaldieren, mocht je iemand met een allergie zijn/over de vloer hebben.

In de duistere schappen van mijn supermarkt vond ik echter een ander, obscuur merk. De naam van dat merk hou je tegoed, maar het is een currypasta zonder schaaldieren én je krijgt meteen een hele emmer vol. Bonus: hij is veel scherper dan die van Max Havelaar. Ik eet in elk geval de komende maand alleen nog maar pittige curry. Goddelijk pittig wel. Vooral deze curry met rivierkreeftjes van Fairtrade (ik zou hier betaald voor moeten krijgen) die ik iets aan paste is een aanrader. Je kunt er met z’n twee van eten.

Nodig:

– 300 gram sugarsnaps, sperziebonen en/of peultjes (de luie of blutte mensen onder ons kunnen ook gewoon de gebroken sperziebonen uit de diepvries gebruiken, wel even laten ontdooien)
– Een bakje rivierkreeftjes
– Een flinke hand zeewier (ik gebruikte deze van I Sea Bacon, #nospon)
– Gezouten cashewnoten
– Twee eetlepels groene currypasta (of iets minder, afhankelijk van hoe pittig het is)
– Basilicum
– 200 milliliter kokosmelk
– Olijfolie
– Drie blokken rijstnoodles (of andere noodles, in elk geval noodles voor twee personen)
– Wat narcissen voor de foto

Hoe dan?

Begin met het koken van de noodles en de bonen. Het is even afhankelijk van wat voor product je precies gebruikt hoe lang het duurt voor ze gaar zijn. Zorg dat de boontjes in elk geval lekker knapperig zijn!

Verhit nu wat olijfolie in een pan en meng daarin de currypasta en de kokosmelk. Voeg de rivierkreeftjes en het zeewier (dat trouwens niet naar bacon smaakt) toe aan de pan en doe het deksel erop. Laat een minuut of vijf koken. Doe nu de boontjes en de noodles erdoor en snij de basilicum klein en voeg die ook toe. Laat nog drie minuutjes warm worden (en roer af en toe goed door).

Garneer met de cashewnootjes en je kunt aan tafel! Is het te pittig? Doe er een scheutje citroensap of wat extra kokosmelk doorheen.

Reageren

