Nieuwe muziek, nu mét beeld


TMF en The Box zijn niet meer en op de reguliere MTV worden nog maar weinig video’s uitgezonden. Niet meer met smart wachten voor de tv in de hoop dat de nieuwe single van je favoriete band werd uitgezonden zodat je éindelijk kon zien hoe de clip was. Uren spendeerde ik eraan.

Maar die romantische tijden zijn voorbij. Ik denk er niet met weemoed aan terug want gelukkig is daar YouTube. Ik zet mijn favoriete nieuwe clips graag weer voor je op een rijtje.

Blondie – Long Time

Oh wat is deze band toch fijn en wat is het fantastisch dat ze nog steeds muziek maken. Long Time is een single voor het album Pollinator dat op 5 mei uitkomt. En wat klinkt toch fijn.

The Pretty Reckless – Oh My God

Nog een rockchick, eentje die ik leerde kennen als de verlegen Jenny uit Gossip Girl. Ze groeide al snel uit tot een Queen B, maar haar uiterlijk in de serie groeide mee met haar muziekstijl. En de vrouw kan zingen.

Paramore – Hard Times

Yes, Paramore is terug! Na mijn middelbare schooltijd ben ik de band een beetje uit het oog verloren, onterecht zat ik dan ook te wachten op puberaansprekende emopunk. Dat is het niet bepaald: het is toch een heerlijk aanstekelijk en vrolijk popliedje geworden.

Sigrid – Don’t Kill My Vibe

Er komt een hoop goeds uit Scandinavië. Zo ook Sigrid. Het is Sigrid’s tweede single ooit, de eerste kwam al in 2014 uit. Ik zie wel een zonnige toekomst met een goeie vibe voor deze vrouw in het verschiet liggen.

Happy Camper – Go Home

De clip van dit lieflijke liedje heeft iets hypnotiserends. Er gebeurt helemaal niks en toch word je er helemaal kalm van. Is het de combinatie tussen de clip en het liedje? Ik weet het niet.

Reageren

