Ronnie Flex: Waar heb ik dit aan verdiend?


Zijn fans zaten in spanning te wachten, maar donderdagnacht – en dat was eerder dan verwacht – dropte Ronnie Flex zijn nieuwe album. Metro sprak de Capellenaar over Rémi, de voordelen van bekend zijn en muziek.

„Op mijn eerste album hebben we alles met z’n tweeën gedaan, de producer Boaz en ik”, vertelt Ronell Langston Plasschaert, zoals de 25-jarige rapper eigenlijk heet, in zijn huiskamer. „Ik wilde nu gewoon andere energie in mijn leven en mijn muziek toelaten.”

Veel meer soul
„Mijn nieuwe album is soulful, ik doe veel met koortjes en dat soort dingen. En er komt eind jaren 90-R&B in terug.” Muziek waarmee Ronnie onder andere is opgegroeid. „Mijn vader luisterde vooral naar hiphop. Mijn stiefvader kwam weer met gekke technobeats waarin je bij wijze van spreken een hamer op een steen hoort slaan. Ik denk dat het voor kinderen belangrijk is dat ze aan alles blootgesteld worden, daardoor leren ze buiten de box te denken. Dat heeft er bij mij ook voor gezorgd dat ik niet bang ben om andere stijlen te gebruiken.

Lees verder op Metronieuws.nl

