#Instafood: Tomaten-paprikasoep


Terug van weggeweest omdat ik het veel te weinig post: Instafood! Mijn favoriete maaltijden deel ik graag op Instagram, maar wat heeft met daar aan zonder recept? Precies. Dus deel ik met liefde wat ik zo nu en dan verorber. Vandaag? Tomaten-paprikasoep waar je zo’n drie porties uithaalt. Beetje afhankelijk van in hoeverre je een soepmonster bent.

Na jaren had ik ineens weer de geest: er moest tomatensoep op het menu. Maar geen heerlijk volle, romige en ietwat winterse versie. Ik wilde graag een zomerse variant. Plus de paprika die op moest. Met dank aan Google kwam ik terecht bij het recept van Puur Suzanne.

Wat heb je nodig?

Ik heb de ingrediëntenlijst van Suzanne een klein beetje aangepast naar mijn eigen wens. Ik vond de soep nog iets te zoet en maakte ook wat minder dan Suzanne doet.
– 750 gram romatomaatjes
– Een rode paprika
– Twee sjalotten
– Drie tenen knoflook (alleen als je daarna geen eerste date hebt)
– Dezelfde flinke hand verse basilicum als Suzanne
– Gedroogde tijm en cayennepeper naar smaak
– Een flinke scheut balsamico-azijn
– Olijfolie
– 0,4 liter water
– Zelf te malen peper en zout naar smaak

Hoe dan?

Dat kun je op Puur Suzanne lezen! Het is simpel, je huis gaat er heerlijk van ruiken en Suzanne beschrijft toch uiteindelijk het best hoe ik dit heerlijke soepje heb gefabriceerd. Ik heb uiteindelijk nog flink wat cayennepeper toegevoegd en het pureren deed ik nadat ik het water toevoegde en aan de kook bracht. Met een staafmixer.

Eetsmakelijk!

