De soundtrack van… Tamara Scholten



Wat mijn eigen muzieksmaak is, weet ik natuurlijk wel. En die van mijn vrienden ook. Maar ik ben ook best benieuwd waar andere mensen luisteren! Iedere week hoor ik daarom bekende en minder bekende (muziek)mensen uit over wat zíj nou eigenlijk luisteren. Deze week is dat Tamara Scholten.

De 26-jarige Tilburgse (uit Twente, het levert haar een prachtig accent op) is een enorme muziekfanaat. “Een uit de hand gelopen hobby kan je het wel noemen want inmiddels werk ik al 10 jaar in de muziekindustrie.” Check ook vooral haar bedrijf Words & Songs!

De soundtrack van… Vroeger

Deep Purple – Child in Time. Samen met mijn vader in de auto, hopende dat de radiomensen zo lief waren de lange versie te draaien.

De soundtrack van… Je jeugd

Guns ’n Roses – Welcome to the Jungle. Samen met mijn broertje keihard deze opzetten en boven op tafels en banken gaan staan playbacken en meezingen. Toen Slash een aantal jaren geleden in 013 stond en ik achter de bar werkte heb ik mijn broertje opgebeld om hem mee te laten genieten toen Welcome to the Jungle werd gespeeld. Blijft een mooie herinnering aan mooie tijden :)

De soundtrack van… Een verliefdheid

Kate Nash – Birds. Omdat ik er nog steeds van overtuigd ben dat ergens in de wereld iemand mij dát gevoel kan laten geven zoals de jongen over het meisje praat in dit nummer.

De soundtrack van… Liefdesverdriet

Wederom Kate Nash – The Nicest Thing. Omdat het zo enorm herkenbaar is. Toen ik recentelijk een gebroken hart had ging ik toevalligerwijs een aantal weken daarna naar haar concert en toen heb ik wel enorme tranen laten vallen toen dit nummer werd gespeeld.

De soundtrack van… Het ultieme goede gevoel

Devin Townsend – Kingdom. Niet zozeer dansend, maar het hele gevoel dat het nummer met zich mee draagt geeft me weer enorm veel energie. En Devin is natuurlijk een enorme held die ik maar al te graag op zet.

De soundtrack van… Een roadtrip

Als ik naar Overijssel reis en ik moet nog een half uur reizen zet ik vaak mijn mini-playlist op van Type o Negative. Als eerste Black No. One, eindigend met My Girlfriends’ Girlfriend. Ik hou van de stem van Peter Steele, voor mij is dit een van de meest sensuele stemmen in de metalwereld. Het geeft dan echt een vibe om nog even door te rijden en bijna weer thuis te zijn.

De soundtrack van… Een werkdag

Muse geeft mij altijd wel een goede werkvibe. En dan vooral het nummer Super Massive Black Hole. Al heb ik een playlist met al mijn favorieten van Muse en die kan dan ook makkelijk de hele dag op repeat staan.

En tot slot: je favoriete nummer aller tijden?

Lastig te kiezen want ik heb veel favorieten, en dan vooral van Queen. Maar als ik echt moet kiezen ga ik voor Love of my Live, en dan wel de Wembley versie. Iedere keer weer kippenvel, wat een held was Freddie toch en wat een geweldige interactie met het publiek. Het nummer wordt op handen gedragen – en terecht- en dat maakt het haast nog specialer. En dat terwijl het nummer eigenlijk heel verdrietig is… Bijzondere uitvoering.

Lees hier de rest van de soundtracks!

Enthousiast? Volg me ook op Facebook, Instagram en Twitter!

Reageren

