#Instafood: Spinazierisotto met geitenkaas en granaatappel


Terug van weggeweest omdat ik het veel te weinig post: #Instafood! Mijn favoriete maaltijden deel ik graag op Instagram, maar wat heeft met daar aan zonder recept? Precies. Dus deel ik met liefde wat ik zo nu en dan verorber. Vandaag? Spinazierisotto met geitenkaas en granaatappelpitjes waar je zo’n drie porties uithaalt. Beetje afhankelijk van of je een grote eter bent.

Er stond één ding vast: ik wilde risotto maken. Ik probeer altijd zo boodschappen te doen dat ik zo min mogelijk overhoud. Deze week stond er voornamelijk spinazie op het menu. Uit de diepvries, dat dan wel weer. Ideaal voor een heerlijke risotto. Ik heb me laten inspireren door dit recept én door een nieuw restaurant op de UTrechtse Steenweg, Syr. Hij heeft een heerlijk gerecht met spinazie en granaatappelpitjes op het menu staan. Die granaatappelpitjes besloot ik door de risotto te gooien en het was fantastisch.

Boodschappenlijstje

– Een ui
– Twee tenen knoflook
– Een flinke lepel boter
– Olijfolie
– 300 gram spinazie uit de diepvries (ontdooit en uitgelekt)
– 100 gram geitenkaas
– 260 gram risotto
– Een fles witte wijn (een scheut voor in de risotto, de rest voor tijdens het eten en koken)
– Een liter groentenbouillon (om en nabij)
– Een granaatappel
– Pijnboompitjes (hoeveelheid naar smaak)
– Een half zakje Par­ra­no Snip­pers truf­fel- pad­den­stoe­len­mix

Hoe dan?

Rooster de pijnboompitjes. Doe het op half hoog vuur en hou de pan in beweging om te voorkomen dat ze verbranden. Leg de pijnboompitjes apart als ze ietsjes zijn verkleurd en knapperig zijn.

Snipper de ui en pers de knoflook. Doe de olie in een wokpan en laat even warm worden. Fruit nu de ui. Doe de knoflook en boter in de pan en voeg de risotto toe. Roer in de pan tot de risotto glazig is en voeg een flinke scheut wijn toe, dat de risotto net onder water staat.

Breng nu een liter bouillon zachtjes aan de kook. Als de wijn is opgenomen door de risotto, voeg je een soeplepel bouillon toe. Blijf goed roeren zodat de risotto de bouillon gelijktijdig kan opnemen. Als de bouillon is opgenomen, voeg je weer een of twee lepels bouillon toe. Doe dit tot de rijst na zo’n 20 minuten gaar is.

Roer dan de spinazie door de risotto en als het goed geroerd is de geitenkaas. Voeg als laatste de kaas en granaatappelpitjes toen en wacht tot de kaas is gesmolten. Serveer in een diep bord en garneer met de pijnboompitjes. Eetsmakelijk!

Meer recepten? Check alles hier!

Bij gebrek aan een smakelijke foto is het beeld van Pexels.

3 Reacties op “#Instafood: Spinazierisotto met geitenkaas en granaatappel

Reacties zijn gesloten.