De Soundtrack Van… Maartje Leegsma


Foto door Lisa Eileen


Wat mijn eigen muzieksmaak is, weet ik natuurlijk wel. En die van mijn vrienden ook. Maar ik ben ook best benieuwd waar andere mensen luisteren! Iedere week hoor ik daarom bekende en minder bekende (muziek)mensen uit over wat zíj nou eigenlijk luisteren. Deze week is dat Maartje Leegsma.

Ik ben Maartje Leegsma, geboren en getogen Rotterdammer die niet stil kan zitten. Sinds kort werk ik als zzp’er. Zo doe ik assistentwerk voor journalisten, schrijf ik artikelen, en houd ik me bezig met onderwijs. Verder speel in basgitaar in surfpunkband Jibber Jabber & the Jams en luister ik heel erg veel naar muziek.

De soundtrack van… Vroeger

Delirious Love van Neil Diamond, en dan de versie met Brian Wilson (van The Beach Boys).

De soundtrack van… Je jeugd

Shine On You Crazy Diamond doet me denken aan thuis. Mijn vader is gek van Pink Floyd, dus mijn moeder en ik moesten soms verplicht (met een knipoog) luisteren naar dit nummer in het bijzonder. Mijn vader vertelde dan waar het nummer over ging, over Syd Barrett en zijn relatie tot de rest van de band, en onze hond sliep heel tevreden overal doorheen.

De soundtrack van… Een verliefdheid

You Make My Dreams van Daryl Hall & John Oates vangt voor mij de essentie van verliefd zijn.

De soundtrack van… Liefdesverdriet

Alle keren dat het zo ver was, luisterde ik naar If You Only Knew van Shinedown.

De soundtrack van… Het ultieme goede gevoel

Rock The Night van Europe. Ik word ontzettend vrolijk van het idee dat je gewoon kunt rocken als je het even niet meer ziet ziten en, tja, wie wordt er nou niet vrolijk van een goede dosis glamrock?

De soundtrack van… Een roadtrip

The Boys Of Summer van Don Henley is het ultieme roadtripliedje – en geen van de honderden covers overtreft het origineel, als je het mij vraagt.

De soundtrack van… Een werkdag

Van de plaat Nonstop Feeling van Turnstile krijg ik heel veel energie en werklust. Het eerste nummer, Gravity, is een goede binnenkomer.

En tot slot: je favoriete nummer aller tijden?

Mijn mening hierover verandert regelmatig, maar voor nu zeg ik: Hot Water van Level 42.

Beeld: Lisa Eileen

Lees hier de rest van de soundtracks!

Enthousiast? Volg me ook op Facebook, Instagram en Twitter!

Een Reactie op “De Soundtrack Van… Maartje Leegsma

Reageren

