Isabel Boerdam wil je zeven dagen zonder vlees laten eten


Op haar negende besluit ze dat ze geen vlees meer wil eten. Inmiddels is ze 27 en heeft ze een heel imperium gebouwd rondom haar liefde voor eten zonder vlees. Nu doet Isabel Boerdam van De Hippe Vegetariër wat nieuws: ze heeft een campagne opgezet in de hoop dat Nederland van 5 tot 11 maart één week vlees en vis laat staan.

Veel minder vlees

De vraag is alleen: waarom zou je dat doen? ,,Ik zag dat er in België al zes jaar lang een succesvolle 40 dagen zonder vlees-campagne loopt, die veel impact heeft gehad”, vertelt Boerdam aan Metro. ,,Van de Europese landen is de vleesconsumptie daar het meest gedaald in de afgelopen vijf jaar. In Nederland is veel bewustzijn als het gaat om minder vlees, gezonder eten, je bent wat je eet. Maar er was niks dat al die ideeën aan elkaar knoopte. Ik dacht: laat ik degene zijn die deze campagne dan in het leven roept!”

Lekker vega snacken

Ze presenteert haar plan op een landelijk congres over eten en krijgt een hoop bijval. Ze heeft inmiddels zo’n 50 sponsoren aan zich weten te binden. Niet alleen de vleesvervangermerken, ook bedrijven als Phillips, Sodexo, Bolletje, Iglo en Heinz doen een duit in het zakje. ,,Het zorgt ervoor dat ik een enorme campagne kan opzetten. Er zijn kortingsacties op vegetarische producten, bedrijven communiceren inspiratie rondom vegetarisch eten, er komt een vegetarische restaurantweek. Eigenlijk alles zodat mensen deze week zowel thuis als buiten de deur makkelijk vegetarisch kunnen eten. Ook bedrijfskantines doen mee en Shell komt met een speciale vegetarische snack in de Deli2Go’s. In heel Nederland is even aandacht voor vegetarisch eten. Hoe leuk en lekker dat kan zijn.”

Lees het hele verhaal op Metronieuws.nl

Enthousiast? Volg me ook op Facebook, Instagram en Twitter!

Advertenties